Powered By Blogger

Wednesday, November 26, 2008

InDoNeSiA...



Lawatan ke Pulau Toba, Indonesia memberikan kenangan manis kerana dapat melihat kehidupan kaum orang asli di pulau tersebut atau lebih dikenali dengan kaum BATAK yang sangat ditakuti pada satu ketika dulu kerana kaum ini dipercayai makan daging manusia...namun cerita itu memang benar berlaku pada zaman dahulu tetapi mereka hanya makan daging manusia yang akan membuat kesalahan besar yang dimurkai oleh ketua kaum mereka atau raja....pesalah ini akan dihukum dengan diikat kaki dan tangannya dan ditarik hingga tegangg di atas batu seterusnya dikelar-kelar tubuhnya kemudian ditabur garam ditempat yang dikelar tersebut bagi pesalah tersebut mengaku kesalahannya..., hukuman ini biasanya dilakukan ke atas pesalah yang mempunyai ilmu hitam atau kebal...dan akhir sekali pesalah ini akan dipenggal kepalanya dan dibuang ke dalam hutan. Raja pula orang pertama yang akan memilih salah satu organ dalamannya dan dimakan mentah dan seterusnya bahagian anggota dan organ yang lain akan dipotong dan dibahagi sama rata kepada semua kaum batak....itulah kisahnya...dan gambar ni adalah rumah orang besar di perkampungan orang batak pada zaman dahulu yang masih dipelihara bagi tujuan pelancongan....

8 comments:

Tenang said...

Nasib baik balik cepat ke Malaysia, sebab anda kelihatan macam orang Indon. Cuma anda tak makan orang saja. Lain kali nak pi ajak saya sama.

akatsuki said...

ya btol tu....ciri2 dah ada,cume ic je x tgk lagi..hehehehe..minah endon yang cun x gitu wani??hahahahaha

sihatmanja said...

Takut tu........ lain kali kalau datang bawa teman ye,

OTAI (Otak Tenang Akal Inovatif) said...

betul tu BN kena menang di Bkt Selambau, Bkt Gantang dan Batang Ai kalau nak jadi kerajaan yang bermaruah. puak satu lagi tu mereka tak kisah asal menang saja… matlamat halalkan cara. macam pas haramkan islam umno tapi halalkan islam dap kerana lim guan eng suka khalifah umar abdul aziz. tak tau lah apa nak jadi dengan psikologi orang melayu ni…..dulu pun ramai melayu sokong komunis sebab dalam komunis ramai yang pro pas…..sekarang nama Allah pas setuju digunakan oleh org kristien dll….. itulah jatidiri pas tu…. jumpa di taiping yeeeeee

vesewe said...

This is nonsense la. Malaysia is doing nonsense as usual. It is a nonsense country now.

miya said...

Bodoh punya melayu babi……….

Baik balik ke tanah melayu la. We are natives of Sabah and Sarawak land - buat apa kamu punya orang datang sini menjajah kita oh?

Kita tak suka kamu orang datang sini mengorek sumber petroleum tanah kita - this Sabah and Sarawak land not belongs to your malays.

Get out from Sabah and Sarawak la!

Bodoh melayu babi!

reek said...

Got NEP, you complain! Abolish NEP, you make noise!

Become Ali Baba, you lament! Ask you to work hard, you don't want!

And you keep on blaming other communities for everything!

"Pathetic" is the word my malay friends!

yoy said...

That is why malay is the most arrogant, corrupted, racist and terrorist race in the world. To the world population, malay is only a minority. And yet, still keep on talking about Islam, Muslim, Syariah law. Shame on you!